Summa sidvisningar

söndag 5 februari 2012

-18,5

Nej, nu vill jag inte vara med längre ... -18,5 ...

Kom hem i morse efter en lååååång natt. Fy, vad jobbigt det är att hålla sig vaken på vägen hem ibland. Det går ta mej tusan inte, att hålla koncentrationen på vägen.

Sedan kommer man hem och tänker att det har nog inte lammat, samtidigt som man knyter händerna om tummarna stenhårt. Har jag tur nu, så ligger jag i sängen om 10 minuter.

Tassar in i ladugården och lyssnar intensivt. *Suck* Hör tydligt hur en tacka pratar med sina små nya. Vänder i dörren och går in och byter kläder. Med ladugårdsoverallen på så känns det bättre. Trippa omkring och bli arg i jobbarkläder, funkar inte.

Värmer mjölk samtidigt som jag byter kläder. Med varm mjölk i ena handen och sonden i andra kommer jag ut och stänger in dom två små nya liven. En stolt mamma vaktar sina små och försöker få dom torra.
Jag halmar upp boxen och stänger in tackan. Tar upp båda lammen och sondar dom båda två. När det är så kallt så har vi inte tid med att leta. Nu är det visserligen plusgrader i ladugården. Men det är kallt ändå.

Kollar tackan lite snabbt. Hon har mjölk i juvret och loppen är rensade. Finfin mjölk sprutar ut när jag klämmer på spenarna.

Kollar klockan: 08:00.

Nu är inte sängen långt borta.

Känner kudden mot kinden.


Mmmmmmmmmmmmmmmmmm!

2 kommentarer: